●●●●● برای دیدن ویژگی ها و قیمت به [ ادامه مطلب ] بروید ●●●●●
موتورسیکلت های کلاس کروزر با ویژگی هایی همچون قدرت بالا، مصرف سوخت نسبتاً پائین، راحتی در هنگام راندن، لاستیک های عریض و ظاهر خاصی که برند معروف Harley Davidson را به یاد می آورد شناخته می شوند و معمولاً برای راندن در جاده های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.
HYOSUNG Aquila 249 (هیوسانگ آکویلا 249) که در بازارهای جهانی آن را با نام HYOSUNG GV250 Aquila می شناسند، از موتورسیکلت های محبوب کلاس کروزر محسوب می شود که قدرتی بالا را در حجم 249 سی سی از خود نشان می دهد و در ایران به عنوان موتورسیکلتی شاخص و متفاوت شناخته می شود.
انجین دوسیلندر ( V-twin نوع 75 درجه) با داشتن 4 سوپاپ برای هر یک از سیلندرها از نوع DOHC است که قدرت خود را به جعبه دندۀ 5 سرعته منتقل می کند و قدرت رانش نهایی زنجیری را به موتورسیکلت می دهد. در کنار این مجموعه باید از فریم مستحکم فولادی، سیستم ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب و کمک دوشاخ تلسکوپی جلو و دو کمک فنر هیدرولیکی در عقب نیز نام ببریم که در کنار هم، سیستم تعلیق این کروزر دوست داشتنی را شکل می دهند.
Aquila 249 با بدنه ای فشرده و درهم تنیده، با ساختاری پایدار و مستحکم و با راحتی بسیار بالا برای راکب در هنگام سواری نام خود را در کنار محصولات دیگر هیوسانگ مطرح می کند. این موتورسیکلت در ایران با سیستم سوخت رسانی انژکتوری (EFI) عرضه می شود تا عملکرد، رانش نرم و روان، سطح آلایندگی پائین و البته استارت بسیار ساده و سریع را به راکب هدیه کند.
راحتی سواری با محصول جذاب هیوسانگ به قدری است که خستگی راندن برای راکب احساس نخواهد شد. Aquila 249 با وجود داشتن ظاهری تنومند، پاسخی بسیار قابل قبول از سیستم تعلیق دریافت می کند. زین با ارتفاع پائین خود و در حد 695 میلیمتر، راکبان نه چندان بلند قد و حتی کسانی که تجربه کمی در راندن دارند را نیز راضی نگه می دارد. صدای تولیدی از موتورسیکلت گوش آزار نیست و راکب را در مسیرهای طولانی اذیت نمی کند.
در بررسی شاخصه های Aquila 249 ، مواردی چون افزایش در حجم مکش سوخت، بهینگی اگزوز و بهبود موقعیت و حالت سواری، در نظر گرفتن راحتی در طراحی ارگونومیک، تایرهای تیوبلس عریض برای بالابردن قدرت راهبری و فرمانپذیری، و سواری آرام و مطمئن به چشم می خورد که این ویژگی ها در کلاس کروزر معمولاً در موتورسیکلت های با حجم بالاتر مشاهده می شود.
از نظر کارایی، Aquila 249 در سطح قابل قبولی ارزیابی می شود. موتورسیکلت با مخزن سوخت با حجم نسبتاٌ بزرگ معادل 14 لیتر می تواند در یک روز کامل با سرعت 110 تا 110 کیلومتر در ساعت را به راحتی طی کند و در حالت حداکثر سرعت به میزان 130 کیلومتر در ساعت برسد. تست های جاده ای نیز مصرف سوختی در حدود 3 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای این محصول نشان می دهد.
کروزر هیوسانگ از ظاهری جذاب برخوردار است. ویژگی عمومی فاصلۀ زیاد بین دو محور چرخ ها و ارتفاع پائین که جزو ویژگی های جدایی ناپذیر این کلاس است در نگاه اول به چشم می آید. به علاوه، چرخ ها از نوع آلومینیوم ریخته که سطح براق فلز در آن جالب توجه است به همراه رنگ بدنه با دو تن رنگ مختلف، زیبایی خاصی به این موتورسیکلت داده است. کمک دوشاخ جلو با پوشش کروم، در عین استحکام بالا بر جذابیت موتورسیکلت افزوده است.
Aquila 249، در مجموع ظاهری چشمگیر و کارایی بسیار مطلوب از خود به نمایش می گذارد. در مقایسه با سایر موتورسیکلت ها در کلاس کروزر حجم 250 سی سی و با در نطر داشتن قیمت آن، می توان اذعان نمود که این محصول شاخص هیوسانگ یکی از زیباترین و کاراترین موتورسیکلت های این کلاس در بازار ایران به شمار می رود.
این موتور در سه رنگ مختلف از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر نمایندگی انحصاری موتورسیکلت های هیوسانگ کره جنوبی عرضه می شود.
ابعاد و اندازه ها
| |
طول : | 2،282 میلیمتر |
عرض : | 875 میلیمتر |
ارتفاع : | 1،096 میلیمتر |
ارتفاع جلوی زین تا زمین : | 695 میلیمتر |
فاصله محورهای دو چرخ : | 1،515 میلیمتر |
گنجایش مخزن سوخت : | 14 لیتر |
وزن خالص : | 167 کیلوگرم |
انجین
| |
نوع انجین : | دو سیلندر (V-twin)، چهار زمانه |
حجم سیلندر : | 249 سی سی (سانتیمتر مکعب) |
قطر داخلی سیلندر : | 57 میلیمتر |
کورس پیستون : | 48.8 میلیمتر |
حداکثر توان : | 18.79 کیلووات (25.5 اسب بخار) در 9،000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور : | 20.63 نیوتون متر در 8،500 دور در دقیقه |
حداکثر سرعت اسمی : | 170 کیلومتر بر ساعت |
چیدمان سوپاپ ها : | 8 سوپاپ، DOHC |
جعبه دنده : | 5 دنده |
کلاچ : | چند صفحه ای غوطه ور در روغن |
سیستم خنک کننده : | روغن خنک |
نسبت تراکم : | 10.3:1 |
روغن انجین پیشنهادی : | MOTOREX FORMULA 4T SAE 10W/40 |
روشن کننده : | استارتر الکتریکی |
سیستم جرقه زنی : | CDI |
باتری : | 12 ولت، 7 آمپر ساعت |
دورسنج : | آنالوگ عقربه ای |
سرعت سنج : | آنالوگ عقربه ای |
مسافت سنج : | آنالوگ رقمی |
سوخت
| |
سیستم سوخت رسانی : | انژکتور الکترونیک (EFI) |
سوخت پیشنهادی : | بنزین سوپر بدون سرب با حداقل اکتان 90 |
سطح آلایندگی : | EURO 3 |
تجهیزات کاهش آلایندگی : | مبدل کاتالیست + سیستم هوای ثانوی |
مصرف سوخت تقریبی : | 2.98 لیتر در هر 100 کیلومتر |
سیستم تعلیق
| |
تعلیق جلو : | کمک دوشاخ تلسکوپی |
تعلیق عقب : | دو عدد کمک فنر هیدرولیک |
ترمز جلو : | دیسک 300 میلیمتری، سیلندر ترمز دو پیستونی |
ترمز عقب : | کاسه ای |
تایر جلو : | 110/90-16 |
تایر عقب : | 150/80-15 |
ویژگی های دیگر
| |
برند : | هیوسانگ (HYOSUNG)، کره جنوبی |
طبقه بندی : | CRUISER |
رنگ مدل های موجود : | مشکی یکدست، مشکی با رگۀ قرمز |
گارانتی : |
2 ماه یا 2،000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا رسد)
قیمت : 21 میلیون تومان
|