برای دیدن ویژگی های موتور به دامه مطلب بروید ...



دربی، موتورسیکلت  GPR 160 را به صورت اختصاصی برای بازار ایران و از روی مدل 120 cc طراحی کرده و تغییرات فنی مورد نظر را برای افزایش قدرت و حجم انجین به سفارش یکتاز سیکلت کویر بر روی آن اعمال کرده است.


DERBI GPR 160 (دِربی جی. پی. آر. 160) از آغاز طراحی خود به عنوان محصولی متفاوت در خانوادۀ بزرگ دربی اسپانیا با بهره گیری از تجربیات ارزندۀ این برند در مسابقات قهرمانی جهانی روند تولید خود را طی نمود و با داشتن چنین پیش زمینه ای اکنون برای استفاده های روزمره به کار گرفته می شود. طراحی خاص بدنۀ GPR 160 حالت تهاجمی فوق العاده ای به این موتورسیکلت داده است.



روح GPR 160، انجین تک سیلندر چهارزمانه و چهار سوپاپ است که از سیستم خنک کنندگی مایع استفاده می کند. این سیستم خنک کنندگی، در زمان های کار شدید انجین و یا در هنگام سواری با سرعت های بالا، با جلوگیری از افزایش نامطلوب دما و بدون تأثیر نامطلوب بر انجین، حرارت را در حالت یکنواخت حفظ می کند. این فرایند، مصرف بهینه سوخت و ماندگاری بیشتر آن را تضمین و از اتلاف آن جلوگیری می نماید. اگزوز GPR 160 به قدری کوچک و جمع و جور طراحی شده که در نگاه اول به سختی قابل تشخیص است..



در سیستم تعلیق جلو، کمک دوشاخ تلسکوپی از نوع وارونه با ظاهری چشمگیر و با قطر 40 میلیمتر و برای اولین بار به صورتی کاملاً ویژه برای این قسمت استفاده شده است. در سیستم تعلیق عقب، دوشاخ به صورت نامتقارن و با مقطع متغیر به چشم می خورد. این قطعه به معنای واقعی شاهکار مهندسی است که ویژگی های منحصر به فرد آن را نمی توان با هیچ قطعه مشابهی اشتباه گرفت. کمک فنر عقب که به صورت تکی و در مرکز فریم قرار گرفته، مستقیماً و بدون هیچ گونه واسطه فیزیکی متصل شده که این ویژگی موجب استواری بیشتر در هنگام راندن و افزایش حالت اسپورت موتورسیکلت گردیده است.



قسمت عقب با ارتفاعی بالاتر از مدل های مشابه و با طراحی گیرا به چشم می خورد و زین به صورت دوتکه و دورنگ برای این محصول در نظر گرفته شده است. چراغ عقب نیز با چراغک های LED تزئین شده است. نشانگرهای قسمت پلاک شناسایی، به صورت قابل برداشت طراحی شده تا این موتورسیکلت در میدان های مسابقه نیز کارایی داشته باشد.

.

.

شاسی از یک جفت باریکۀ آلومینیومی که به شیوه ریختگری تحت فشار به عمل آمده، و به صورت توخالی تشکیل شده است. انجین در زیر شاسی قرار گرفته و قطعه ای منسجم و انعطاف ناپذیر به وجود آورده است که بر پایداری کل قطعات اضافه می کند..




در صفحۀ سنجشگرهای GPR 160 از یک صفحه LCD کوچک با الهام از MotoGP استفاده شده که دور سنج، سرعت سنج، نشانگر سوخت، و مسافت سنج کل و مقطعی، و نیز ساعت را به صورت کاملاً دیجیتالی نشان می دهد. در اطراف صفحۀ LCD نیز هفت چراغک نشانگر قرار گرفته است که با رنگ های مختلف علایم هشدار گوناگون را به راکب اعلام می کند. چراغ جلو با طراحی زیبا به صورت دوتایی ساخته شده که در بین آنها دو چراغ کوچک متصل به هم قرار گرفته است..




 DERBI GPR 160، در دو رنگ سفید و مشکی از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود. 

ویـــــــــژگی ها:


ابعاد و اندازه ها

 طول : 2،120 میلیمتر
عرض : 825 میلیمتر
ارتفاع : 1،125 میلیمتر
 ارتفاع جلوی زین تا زمین : 800 میلیمتر
فاصلۀ بدنۀ اصلی تا زمین : 120 میلیمتر
فاصله محورهای دو چرخ :  1،440 میلیمتر
گنجایش مخزن سوخت :   10 لیتر
وزن خالص : 118 کیلوگرم

انجین

نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه
حجم سیلندر : 160 سی سی (سانتیمتر مکعب)
قطر داخلی سیلندر : 63.5 میلیمتر
کورس پیستون : 51 میلیمتر
حداکثر توان : 11 کیلووات (15 اسب بخار) در 9،250 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور :  11.6 نیوتون متر در 7،750 دور در دقیقه
حداکثر سرعت اسمی : 125 کیلومتر بر ساعت
چیدمان سوپاپ ها : 4 سوپاپ، DOHC
جعبه دنده :  6 دنده
کلاچ :  چند صفحه ای غوطه ور در روغن
سیستم خنک کننده : آب خنک
نسبت تراکم :  12.0:1
روغن انجین پیشنهادی :MOTOREX FORMULA 4T SAE 10W/40
سیستم جرقه زنی :  CDI
باتری : 12 ولت، 6 آمپر ساعت
روشن کننده: الکتریکی استارتی
دورسنج : دیجیتال
سرعت سنج : دیجیتال
 مسافت سنج : دیجیتال

سوخت

سیستم سوخت رسانی : کاربراتور محصول KEIHIN
سوخت پیشنهادی : بنزین سوپر بدون سرب با حداقل اکتان 90
سطح آلایندگی : EURO 3
تجهیزات کاهش آلایندگی : مبدل کاتالیست + سیستم هوای ثانوی
مصرف سوخت تقریبی : 2.69 لیتر در هر 100 کیلومتر


سیستم تعلیق

تعلیق جلو : کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه، محصول PAIOLI ایتالیا
تعلیق عقب : کمک فنر تکی (monoshock)
ترمز جلو : دیسک 245 میلیمتری، سیلندر ترمز دو پیستونی
ترمز عقب : دیسک 132 میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی
تایر جلو : 100/80-17 , PIRELLI
تایر عقب : 130/70-17 , PIRELLI

ویژگی های دیگر

برند : دِربی (DERBI)، اسپانیا      
طبقه بندی : SPORT
رنگ مدل های موجود : سفید، مشکی
توضیحات دیگر : تقویت انجین به سفارش ایران از روی مدل 125 سی سی 


نگــــــ
اره ها