برای دیدن ویژگی ها و قیمت موتور به ادامه مطلب بروید ...

سال 2011 در خاطر دوست داران جوان دنیای موتورسیکلت خواهد ماند. در این سال، KTM اتریش که به دلیل موتورسیکلت های ورزشی خیره کننده اش از شهرت جهانی برخوردار است، اولین محصول جاده ای خود را با ظرفیت 125 سی سی با نام 125 Duke (کِی. تی. اِم. دوک 125) به دوست داران خود عرضه نمود.

محصول جدید KTM که از بهار 2011 وارد بازارهای جهانی شد، اندیشه آشکاری در پس خود دارد که در نگاه اول می توان به آن پی برد یعنی: لذت واقعی موتورسواری به لطف استفاده از آخرین نسل فناوری موتورسیکلت.

KTM، اولین محصول 125 سی سی جاده ای خود را با نام Duke برای جوانان سنین 16 سال به بالا در نظر گرفته است و البته محبوب کسانی که دل جوانی دارند نیز خواهد بود. 125 Duke نهایت لذت سواری را به ارمغان می آورد که این ویژگی را باید مدیون فناوری پیشرفته و ممتاز این شرکت در ساختن انواع موتورسیکلت دانست.

ساختار بدنه:

قدرت 11 کیلووات (در 10500 دور در دقیقه) به همراه وزن نسبتاً سبک 125 کیلوگرم، لذت سواری را با 125 Duke ضمانت می کند. شاسی عالی، با فریم لوله مانند و سبک و طراحی امتحان پس داده KTM، آن را به یک تخته موج سواری واقعی تبدیل می کند و تجمیع وزن در نزدیکی مرکز ثقل موتورسیکلت، قدرت مانور و دقت راهبری آن را به صورت چشمگیری افزایش می دهد..



سیستم تعلیق جلو:

سیستم تعلیق جلو با کمک های تلسکوپی و بسیار با کیفیت 125 Duke با حالت وارونه محصول WP Suspension، دارای اندازه 43 میلیمتری (1.69 اینچی) است که برابر اندازه قطر خارجی کمک حرفه ای ترین محصول همین شرکت یعنی RC8 R (1190 سی سی) است. دوشاخ این موتورسیکلت نیز به عنوان بخشی از سیستم تعلیق عقب با وزنی سبک، کیفیتی بالا، و دارای اتصالات پینی است.




سیستم تعلیق عقب:



 سیستم ترمز:

با استفاده از سیستم ترمز قدرتمند و با قابلیت کنترل بسیار بالا که توسط KTM و با همکاری BREMBO تحت نام BYBRE ساخته شده، و با قدرت ترمزگیری بی نقصی که بر تایرهای عریض وارد می شود، راکب در هر زمان و به سادگی، این موتورسیکلت سبک وزن را تحت کنترل خود قرار می دهد. در قسمت جلو نیز، سیلندر ترمز دو پیستونی شعاعی، قدرت خود را بر دیسک ترمزهای 280 میلیمتری (11.02 اینچی) وارد می آورد.


.



چرخ ها و تایرها:

چرخ های جلو و عقب 17 اینچی با وزن یکسان و سبک با طراحی ظریف و استواری بالا و از جنس آلیاژ سبک است که توسط KTM و به طور اختصاصی برای 125 Duke طراحی و ساخته شده است. تایرها در قسمت جلو به 110 میلیمتر (4.33 اینچ) و در قسمت عقب به اندازه قابل توجه 150 میلیمتر (5.91 اینچ) می رسند. تایرها، هم با محیط های مرطوب و هم با محیط های خشک سازگار هستند و در عین حال از استحکام و دوامی عالی برخوردارند.

 انجین:

در انجین 125 Duke، همانند مدل 1190 سی سی حرفه ایR  RC8، از دو عدد میل بادامک در موقعیت بالای سیلندر استفاده شده است و به وسیله اهرم های بادامک، چهار سوپاپ انجین را به حرکت وا می دارد. این نوع طراحی نه تنها اطمینان بسیار بالایی در عملکرد انجین به وجود می آورد بلکه با پوششی از کربن فوق سخت بر سطح اهرم های بادامک با به حداقل رساندن میزان اصطکاک، موجب آزاد شدن نیروی بیشتری می گردد. 

.

.



سرسیلندر:

شاسی سبک و جمع و جور به همراه قطعات بسیار با کیفیت در کنار ترمزهای درجه یک و بسیار مرغوب محصول BREMBO، حس پویایی را در کنار لذت سواری به راکب خواهد داد. انجین تک سیلندر چهارزمانه با طراحی دقیق و ظریف و سیستم خنک کنندگی مایع و میل بادامک های بالایی دوتایی (DOHC) با چهار سوپاپ در کنار سیستم تزریق سوخت انژکتوری الکترونیک (EFI) محصول BOSCH و گیربکس شش سرعته، نیروی رانشی مورد نیاز را برای این موتورسیکلت فراهم می کند. مصرف سوخت پائین موتور نیز خاطر راکب را از سطح منطقی مصرف و هزینه بهینه آسوده می کند. این دقیقاً همان چیزی است که می توان از یک KTM واقعی انتظار داشت.




سیستم تزریق سوخت:

طراحی پیچیده انجین با قدرت 11 کیلووات، فناوری پیشرفته الکترونیک در سیستم تزریق سوخت، و گیربکس 6 سرعته نه تنها عملکردی قابل تحسین برای 125 Duke فراهم می کند، بلکه مصرف سوخت را نیز متعادل تر می نماید. به لطف فعالیت منظم فیلتر پالایش کننده و انجین کم مصرف، میزان انتشار ذرات آلاینده تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد..




مخزن سوخت:

مخزن سوخت 125 Duke با ظرفیت در حدود 11 لیتر و با طراحی خطوط شکسته علاوه بر اینکه سطح تماس مناسبی را با زانوهای راکب برقرار می کند، سوخت کافی برای بیش از 300 کیلومتر سواری بی وقفه را در خود جای می دهد..




ارگونومی:

125 Duke حالت ارگونومیک خاصی برای راکب در هنگام سواری ایجاد می کند به گونه ای که راکب می تواند انواع مهارت های خود را بر موتورسیکلت اعمال نماید. 125 Duke وزن خود را به شکل بهینه در سراسر بدنه توزیع می کند و این ویژگی موجب می شود اتصالات شاسی پیوستگی خود را بهتر حفظ کند و همراه با انجین قدرتمند، توان واقعی را در مسیرهای کوتاه و نفس گیر به نمایش بگذارد.


.




صفحۀ سنجشگرها:

صفحه سنجشگرهای 125 Duke مطابق با فناوری روز و به صورت تمام دیجیتال طراحی شده است و تمامی ابزارهای کنترل و سنجش به صورت الکترونیک در این صفحه انجام می شود.

.

.


24 ماه گارانتی، برای اولین بار در ایران:

125 Duke با 24 ماه گارانتی از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر به عنوان نماینده رسمی KTM اتریش در ایران عرضه می شود و این اولین بار در ایران است که یک شرکت موتورسیکلت سازی، کارکرد محصول خود تا این حد تضمین می نماید.


 ابعاد و اندازه ها

طول : 2،029 میلیمتر
عرض :  836 میلیمتر
ارتفاع : 1،090 میلیمتر
ارتفاع جلوی زین تا زمین : 780 میلیمتر
فاصلۀ بدنۀ اصلی تا زمین : 170 میلیمتر
فاصله محورهای دو چرخ : 1,361 میلیمتر
گنجایش مخزن سوخت : 10.5+1.5 لیتر
وزن خالص :  125 کیلوگرم

انجین

نوع انجین :  تک سیلندر، چهار زمانه
حجم سیلندر : 124.7 سی سی (سانتیمتر مکعب)
قطر داخلی سیلندر :  58 میلیمتر
کورس پیستون :  47.2 میلیمتر
حداکثر توان : 11 کیلووات (15 اسب بخار) در 9،500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور : 11.8 نیوتون متر در 8،000 دور در دقیقه
حداکثر سرعت اسمی : 125 کیلومتر بر ساعت
چیدمان سوپاپ ها : 4 سوپاپ، DOHC
جعبه دنده : 6 دنده
کلاچ :  چند صفحه ای غوطه ور در روغن
سیستم خنک کننده : آب خنک
نسبت تراکم :  12.8:1
روغن انجین پیشنهادی : MOTOREX FORMULA 4T SAE 10W/40
روشن کننده :  استارتر الکتریکی
سیستم جرقه زنی :  CDI، سیستم مدیریت انجین (EMS) محصول BOSCH
باتری : 12 ولت، 6 آمپر ساعت
دورسنج : تمام دیجیتال، نمایشگر 2 شاخص میانگین مصرف سوخت، نمایشگر دنده، نمایشگر وضعیت سیالات، نمایشگر دمای مایع خنک کننده، نمایشگر مصرف سوخت، صفحۀ پیغام نقص فنی، چراغک سیستم ضد سرقت
سرعت سنج : تمام دیجیتال، محدودۀ هشدار سرعت قابل تنظیم، نمایشگر میانگین سرعت
مسافت سنج :  تمام دیجیتال، نمایشگر مسافت سنج کل (ODO Meter)، دو شاخص مسافت سنج مقطعی (Trip Meter)، نمایشگر مدت زمان سواری، نمایشگر زمان باقی مانده برای اجرای سرویس دوره ای

سوخت

سیستم سوخت رسانی : انژکتور (EFI) محصول BOSCH
سوخت پیشنهادی :  بنزین سوپر بدون سرب با حداقل اکتان 95
سطح آلایندگی : EURO 3
تجهیزات کاهش آلایندگی :  مبدل کاتالیست دارد
مصرف سوخت تقریبی :  2.24 لیتر در هر 100 کیلومتر

سیستم تعلیق

تعلیق جلو :  کمک دوشاخ تلسکوپی وارونه محصول WP Suspension اتریش
تعلیق عقب :  کمک فنر تکی (monoshock) محصول WP Suspension اتریش
ترمز جلو :  دیسک 280 میلیمتری، سیلندر ترمز چهار پیستونی، محصول BREMBO تحت نام BYBRE
ترمز عقب :   دیسک 230 میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی، محصول BREMBO تحت نام BYBRE
تایر جلو :  110/70-17 , MRF
تایر عقب :  150/60-17 , MRF

ویژگی های دیگر

برند :  کِی تی ام (KTM)، اتریش      
طبقه بندی :  NAKED
رنگ مدل های موجود :  نارنجی
تجهیزات سفارشی (آپشن ها) :  قطعات کی تی ام (KTM PowerParts)، پوشاک کی تی ام (KTM PowerWear)، لوازم تفریحی کی تی ام (KTM ACCESSORIES)
 گارانتی : 24 ماه (برای اولین بار در ایران)
توضیحات دیگر : مجهز به سوئیچ خاموشی اضطراری انجین، مجهز به سیستم راه اندازی ایمن (Safety Start System)
توضیحات دیگر : توقف تولید 
قیمت 18,000,000 تومان

نگـــــاره ها