برای دیدن  ویژگی ها و قیمت به " ادامه مطلب " مراجعه کنید

بازار موتورسیکلت های 125 سی سی که محصولات اقتصادی و نه چندان گران را در بر می گیرد در طی یکی دو سال گذشته پذیرای انواع بسیار مختلفی از موتورهای نوع اسکوتر بوده است. با رشد روزافزون این نوع وسیله نقلیه در بازارهای اروپا و آسیا، اسکوترهای 125 سی سی به سادگی جای خود را در میان مشتریان باز کرده و تولیدکنندگان را به تلاش سخت برای پاسخگویی به بازار پرتقاضای آن وادار نموده است. اگر شما نیز برای سفرهای روزانه یا تعطیلات آخر هفته به موتورسیکلتی سبک و اقتصادی نیاز دارید، اسکوتر TGB Bullet 125 (تی. جی. بی. بولت 125) همراه خوب شما خواهد بود.

 Bullet 125 از نظر استحکام بدنه، استانداردهای جدیدی را وارد این کلاس نموده است که می توان آن را در راهبری امن، مطمئن و پویای این موتورسیکلت مشاهده نمود به طوریکه پس از انتخاب و ارزیابی آن، اطمینان خواهید یافت که استحکام، عملکرد و ایمنی در این محصول خود را نشان می دهد.  


TGB در این محصول نیز از انجین های معمول خود استفاده کرده که  نیرومند، بادوام، قابل اعتماد، و با ظرفیت 125 سی سی است و کارایی انجین های نوع GY6 را از خود نشان می دهد. این انجین، تک سیلندر 4 زمانه است که از هوا در سیستم خنک کنندگی خود استفاده می کند. محصول جذاب TGB از جرقه زنی CDI و گیربکس نوع CVT استفاده می کند. مصرف سوخت نیز قابل قبول و در حدود 2.4  لیتر در هر 100 کیلومتر است.

Bullet 125  قابلیت هایی همچون سادگی در هنگام راندن را از خود به نمایش می گذارد و با داشتن توان و گشتاور نسبتاً بالا، توزیع قدرت را به صورت نرم و با پاسخگویی سریع انجام می دهد.

وجود چرخ هایی بزرگتر نسبت به سایر محصولات نوع اسکوتر و وجود دیسک های هیدرولیک جلو و عقب در سیستم ترمز و نیز وجود استارتر الکتریکی، از نقاط قوت125  Bullet در مقایسه با بسیاری از محصولات اسکوتر به شمار می رود. از ویژگی های دیگر می توان به رکاب های بزرگ از جنس آلومینیوم، چراغ عقب یکپارچه، و صفحۀ سنجشگرها با صفحه نمایش LCD برای سرعت سنج اشاره کرد.
 


راکب می تواند با استفاده از صفحه LCD علایم و اطلاعاتی را در خصوص زمان، میزان مسافت پیموده شده، سرعت، و مصرف سوخت مشاهده کند. چراغک های نشانگر چراغ عقب، نور بالا، و راهنما نیز به طور جداگانه در صفحۀ سنجگرها قرار گرفته اند.  

رکاب ها فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و به همراه زین نرم و تودوزی شده جایگاه مناسب و راحتی را برای سواری فراهم می کنند. کمک های جلو که به رنگ طلایی درآمده اند در هماهنگی ظاهری با سیلندر ترمز دیسک جلو به خوبی بر این امر تأکید می کنند که TGB قصد دارد Bullet 125 را به عنوان محصولی متفاوت مطرح نماید.

به علاوه، قلاب کیسه خرید، به همراه فضای جاسازی در زیر زین با قفل مخصوص که امکان جاسازی کلاه ایمنی را به شما می دهد، به همراه خروجی 12 ولتی برای اتصال به تلفن همراه می تواند آسودگی بیشتری را برای شما در هنگام سفر فراهم کند.

با ترکیب طراحی تهاجمی و خاص آسیای شرقی، Bullet 125 گزینه ای کاملاً مناسب برای کسانی است که به موتورهای کلاس اسکوتر علاقه دارند.

یکی از بزرگترین اصلاحات غافلگیرکننده در طراحی این سری از محصولات TGB، کمک فنر عقب است. یکی از نارضایتی های شایع در رابطه با اسکوترهایی که از کمک عقب تکی (Monoshock) استفاده می کنند این است که این نوع طراحی برای راکب یا ترک نشین تا حدودی احساس ناراحتی به وجود می آورد. اما این احساس ناراحتی برای سرنشینان Bullet 125 وجود ندارد.

 


قسمت کنترل عقب برای حالت سواری کاملاً ایده آل است و این مزیت اضافی را نیز دارد که می توان کشش اولیه (pre-load) را به طور دلخواه تنظیم نمود تا حالت تطابق خود را برای وزن بیشتر در مواقع اضافه شدن ترک نشین یا وجود بار سنگین در صندوقچه حمل بار برقرار نماید.



Bullet 125 از طراحی چشمگیر با خطوط شکسته بهره می برد. این طراحی شیک و دوست داشتنی خود را در چراغ های زیبای جلو و راهنماها نیز نشان می دهد و نمایی پیچیده اما زیبا را ایجاد می کند.

TGB نام خود را به عنوان یکی از پیشتازان اسکوترهای مدرن به ویژه در اروپا، آسیا و استرالیا و نیز به عنوان برنده مسابقات Le Minz 24 Hour Scooter Race مطرح نموده است. این سری مسابقات مخصوص رقابت موتورهای کلاس اسکوتر برگزار می شود.
 
راکب در هنگام سواری با محصولی از TGB، می تواند اطمینان داشته باشد که مهندسی و طراحی همه اسکوترهای این برند به گونه ای صورت پذیرفته که عملکرد، کارایی، و اعتمادپذیری مطلوبی از خود نشان دهند و با استانداردهای سخت گیرانۀ کیفی در هنگام ساخت تطابق داشته باشند. اگر ویژگی هایی همچون قیمت متعادل، طراحی مد روز، و رفت و آمد مقرون به صرفه برای شما در اولویت قرار دارد Bullet 125 شما را راضی نگاه خواهد داشت.

TGB Bullet 125 در سه رنگ سفید، قرمز، و مشکی از سوی شرکت یکتاز سیکلت کویر عرضه می شود.

نگـــــاره ها










ویــــــــــــژگی ها :


         ابعاد و اندازه ها

        طول : 1،890 میلیمتر 
        عرض : 675 میلیمتر 
        ارتفاع : 1،155 میلیمتر 
        ارتفاع جلوی زین تا زمین : 800 میلیمتر 
        فاصلۀ بدنۀ اصلی تا زمین : 130 میلیمتر 
        فاصله محورهای دو چرخ : 1،270 میلیمتر 
        گنجایش مخزن سوخت : 7 لیتر 
        وزن خالص : 111 کیلوگرم 

          انجین

        نوع انجین : تک سیلندر، چهار زمانه 
        حجم سیلندر : 124.6 سی سی (سانتیمتر مکعب) 
        قطر داخلی سیلندر : 52.4 میلیمتر 
        کورس پیستون : 57.8 میلیمتر 
        حداکثر توان : 6.4 کیلووات (8.7 اسب بخار) در 7،000 دور در دقیقه 
        حداکثر گشتاور : 8.8 نیوتون متر در 5،500 دور در دقیقه 
        حداکثر سرعت اسمی : 105 کیلومتر بر ساعت 
        چیدمان سوپاپ ها : 2 سوپاپ، OHC 
        جعبه دنده : CVT (اتوماتیک)، نوع V-belt 
        کلاچ : گریز از مرکز 
        سیستم خنک کننده : هوا خنک 
        نسبت تراکم : 9.2:1 
        روغن انجین پیشنهادی : MOTOREX SCOOTER FORZA 4T SAE 5W/40 
        روشن کننده : استارتر الکتریکی و هندل 
        سیستم جرقه زنی : CDI 
        باتری : 12 ولت، 7 آمپر ساعت 
        دورسنج : آنالوگ عقربه ای 
        سرعت سنج : دیجیتال 
        مسافت سنج : دیجیتال 

          سوخت

        سیستم سوخت رسانی : کاربراتور 
        سوخت پیشنهادی : بنزین سوپر بدون سرب با حداقل اکتان 90 
        سطح آلایندگی : EURO 3 
        تجهیزات کاهش آلایندگی : مبدل کاتالیست + سیستم هوای ثانوی 
        مصرف سوخت تقریبی : 2.40 لیتر در هر 100 کیلومتر 

          سیستم تعلیق

        تعلیق جلو : کمک دوشاخ تلسکوپی 
        تعلیق جلو : کمک فنر تکی (monoshock) با مکانیزم بازویی 
        ترمز جلو : دیسک 200 میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی 
        ترمز عقب : دیسک 220 میلیمتری، سیلندر ترمز تک پیستونی 
        تایر جلو : 130/60-13 , MAXXIS 
        تایر عقب : 130/60-13 , MAXXIS 

          ویژگی های دیگر

        برند : تی. جی. بی. (TGB)، تایوان        
        طبقه بندی : SCOOTER 
        رنگ مدل های موجود : سفید، قرمز، مشکی 
        گارانتی : 1 ماه یا 1،000 کیلومتر

        قیمت :                       5/500/000 تومان